1/8/2022
El nou model de sistema de recollida de residus amb contenidors intel·ligents suposarà un augment de la fracció de reciclatge i complir amb la normativa establerta.
Al butlletí "Crònica" del mes de setembre 2021 us vam anunciar la proposta del nou model de recollida d'escombraries que s'estava gestant per a Montmeló: els contenidors intel·ligents. Doncs ha arribat el moment d'explicar-vos-en els detalls.
L'aposta per aquest sistema de recollida respon a la necessitat d'incrementar la recollida selectiva, amb l'ànim de fer els mínims canvis possibles en el dia a dia de la ciutadania del municipi, i dificultar que es llencin les deixalles barrejades, incentivant la separació de residus i l'abocament en el seu correcte contenidor.
Com ja us vam detallar, l'Ajuntament ha treballat conjuntament amb el Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental per posar en marxa un sistema que permeti passar de reciclar el 42% de les deixalles (l'altre 58% va a l'abocador, amb el cost econòmic que això suposa per a la ciutadania), a allò que ens exigirà la normativa catalana i europea en els pròxims anys: el 55% de recollida selectiva per l'any 2025, el 60% l'any 2030 i el 65% el 2035, així com reduir fins al 10% el total de residus generats i dipositats a abocadors l'any 2035.
Què són els contenidors intel·ligents i com funcionaran? Estaran tots tancats?
Quan parlem de contenidors "intel·ligents" ens referim a contenidors que tenen un dispositiu de tancament que queda bloquejat i només es pot desbloquejar amb una targeta, o amb un telèfon mòbil (mitjançant una APP). A Montmeló, els contenidors que tenim actualment es canviaran per uns altres de format similar, però en el cas dels d'envasos (groc), orgànica (marró) i resta (gris), trobarem la tapa bloquejada; la podrem obrir sempre amb la targeta o el mòbil en el cas de l'orgànica i els envasos, i 2 cops la setmana, els dimecres i diumenges, en el cas de la resta. Aquesta restricció tindrà exempcions per a diferents col·lectius amb major necessitat de dies d'obertura.
I com podré aconseguir la meva targeta o descarregar-me l'APP?
Durant les darreres setmanes d'agost i les primeres de setembre, tots els habitatges i petits comerços (semblants a les llars pel que fa a la generació d'escombraries), rebran una carta on s'indicarà els dies i hores en els que podran passar per l'oficina de residus (situada al carrer Diputació 2, cantonada Timbaler del Bruc, davant del Casal de la Gent Gran) per recollir la targetata TRIA. Per tal de fer una bona associació de dades serà necessari portar el rebut de la taxa d'escombraries o bé el rebut de l'IBI que us podeu descarregar al web de l'Organisme de Gestió Tributària www.orgt.diba.cat.
A l'oficina es farà entrega de material per a fer correctament la separació dels residus, així com de les targetes i s'explicarà amb detall com descarregar-se l'APP. També hi trobareu personal que us farà demostracions de com obrir els contenidors, a més d'una exposició i un plànol amb les àrees de contenidors que teniu assignades.
Canvi de contenidors
Durant el mes de setembre, veureu que es van canviant els contenidors del carrer i que algunes fraccions tindran un mecanisme d'obertura. Fins al mes d'octubre podreu fer-los servir com fins ara, estaran tots oberts i, per tant, no haureu de fer servir cap mecanisme.
I si soc un comerç que genero molts residus d'alguna o algunes fraccions? Què he de fer?
En aquest cas, durant el mes de setembre, personal de l'Ajuntament es posarà en contacte amb vosaltres per detallar-vos les opcions de recollida selectiva que teniu els comerços, i demanar-vos quines són les vostres necessitats. En funció de les vostres respostes se us facilitarà una targeta amb obertures diferents de les domèstiques, si fos necessari.
On puc trobar més informació sobre el canvi de model i sobre la campanya?
Data de modificació: 03/10/2022 10:11:48
© Ajuntament de Montmeló
Plaça de la Vila, 1
08160 - Montmeló
Tel. 935.720.000
Fax. 935.720.420